ומי לא השתתף בסיור אצל השקופים? נציג השקופים

    עובדיה גולסטני, נציג התושבים: "הגעתם אלינו ביום יפה ובוססתם בשלוליות. תארו לעצמכם מה קורה פה בגשם"
    איתי גדסי No Comments on ומי לא השתתף בסיור אצל השקופים? נציג השקופים
    חברי הכנסת בסיור בשכונת הארגזים צילום: באדיבות המצלם
    עובדיה גולסטני, נציג התושבים: "הגעתם אלינו ביום יפה ובוססתם בשלוליות. תארו לעצמכם מה קורה פה בגשם"
    21:52
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on עיר המקלט של גלנט? הפרשן הפוליטי הוותיק מעריך

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הפנים של הכנסת קיימה היום סיור בשכונת הארגזים בתל – אביב כדי לבחון את המצב בשכונה ולהבטיח פתרון אמיתי לתושבים הוותיקים בעקבות פרויקט הבינוי המתבצע כעת בשכונה המתחדשת.

    בסיור השתתפו מאות מתושבי השכונה, ח"כ דודי אמסלם יו"ר הועדה: "לצערי הרב המצוקה הזאת כבר לא מעניינת אף אחד חוץ מאלה שחווים אותה על בשרם. מדובר כאן במצוקה של ממש המחייבת טיפול יסודי של המדינה".

    ח"כ דודי אמסלם הוסיף כי הועדה תוציא מכתב לפרקליטות ותבקש לעצור את כל ההליכים המשפטיים כנגד תושבי שכונת הארגזים בתל אביב עד שימוצה ניסיון להגיע איתם להסדר הוגן.

    בסיור של חברי הוועדה היום בשכונה השתתפו הח"כים יוסי יונה, אורן חזן, יעל כהן פארן, תמר זנדברג, דב חנין ואמיר אוחנה. לסיור נלוו עשרות מתושבי השכונה.

    מהסיור נעדרו הנציגים החרדים, נציג ש"ס בוועדה ח"כ יואב בן צור, ונציג יהדות התורה ח"כ אורי מקלב.

    עובדיה גולסטני, נציג התושבים: "הגעתם אלינו ביום יפה ובוססתם בשלוליות. תארו לעצמכם מה קורה פה בגשם. אני מצפה שהמדינה תיכנס לעובי הקורה. יש פתרונות. הקבלן צריך לקבל מה שמגיע לו, אבל יש כאן בעיה אנושית וחייבים לשבת עם התושבים. כל פגישה בלי תושבים זו פגישה פסולה".

    יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם: "לנו אין סיג ושיח עם היזם. תפקידו להרוויח והוא לא צד בעניין. אנחנו מתנהלים מול המדינה. אבקש מהפרקליטות לעצור הליכים משפטיים ומעיריית תל אביב לא לבצע צווי הריסה ופינוי עד שיגיעו להסדר הוגן עם התושבים. נקיים דיון מעקב בעוד חודש וחצי. אני מתחייב למקסימום מאמץ. מעולם לא ראיתי מתחם כזה בירושלים. אני מתבייש. אנשים חיים פה. הם זכאים לפינוי אשפה ולכביש נורמלי כל עוד הם פה. אפנה למנהל אגף שיפור פני העיר להביא כמה טרקטורים לסתום בורות ולתת לאנשים קצת אוויר".

    ח"כ יוסי יונה: "לא ייתכן שרשויות המדינה מוכרות אדמה עם התושבים. המדינה היא הריבון והיא הכתובת".

    ח"כ דב חנין: "שמעתי הרבה כאב וכעס ואני לגמרי מבין. לא מתקבל על הדעת שאנשים חיים כמו במחנה פליטים וצריכים להאבק שלא יזרקו אותם מהבית. זו בושה".

    ח"כ אורן חזן: "לא הייתי זקוק לסיור הזה כדי להבין כמה רחוק אני מוכן ללכת אתכם. הסיפור של השכונה הוא מראה מכוערת של החזירות של בעלי הממון. תמיד שוכחים שבסוף מדובר בבני אדם".

    ניסים, תושב השכונה: "הילדה מתביישת להביא חברות הביתה. אני רוצה לבנות גגון שלא יכנסו לי מים לסלון, באים לי יס"מניקים הביתה להרוס. אם אני רוצה להגיש בקשה, אני צריך להפקיד 50,000 שקל. בנאדם לא יכול להתמודד מול מערכת. עוד לא שמעתי שברמת אביב באו לעשות מדידה באחת עשרה בלילה עם חמישה שוטרי יס"מ. באתם למחבל?"

    אהרון מדואל, מועצת עיריית תל אביב: "אסור שיהיה לעיריית תל אביב יד ורגל בפינוי המתחם. הפרוייקט הזה לחייב להיות לאומי. גם האדמות שאינן אדמות מינהל, כולן ביפוי כח של מנהל מקרקעי ישראל. יש כאן מערכת משומנת שמטרתה לזרוק תושבים החוצה. ניתן לעצור הליכים משפטיים. זה בידי הפרקליטות".

    אורי מקלב מסר לאתר קול חי: ”לא הייתי בחופש היום ויש עוד מחויבויות קודמות”.

    מש"ס טרם נמסרה תגובה.



    0 תגובות